Assistència al ple municipal 27 de Març

L’AV de Can Boatell va assistir al ple municipal i vam realitzar la instància corresponent proporcionant les preguntes per anticipat per poder-les realitzar a la seva finalització.

Una de les missions de l’Associació és que sentim el barri com un espai col·lectiu de tots i totes, tant del barri com del poble, per això proposem i participem en diverses iniciatives amb l’objectiu de millorar el nostre barri i transformar-lo en un entorn més humà i amb més qualitat de vida. El nostre objectiu i missió entre d’altres és la de centralitzar les necessitats i prioritats del barri i fer la interlocució amb ús de diàleg i de col·laboració amb l’equip de govern de Llinars del Vallès, el que entenem nosaltres com accions de participació ciutadana.
La sensació actual i des de fa molt de temps dels veïns i veïnes i així ho hem fet arribar, és que en comparació a l’evolució que hi ha hagut en els darrers anys en el centre, Can Boatell no ha tingut aquest impuls ni s’ha planificat o dissenyat un pla d’acció a mitjà o llarg termini. Un clar exemple és la recent intervenció que s’ha fet en l’asfaltat, en el que la gran part de l’asfaltat és de l’any 82 i que vam sol·licitar via instància ser coneixedors del pla de manteniment del barri.

A banda de la falta de resposta que citarem a continuació, des que la nova junta està al davant de l’AV, hem viscut una escassa comunicació i acompanyament a aquesta entitat per part de l’equip de govern, a la que hem sol·licitat reiteradament establir un procediment i periodificació per establir un seguiment i evolució dels aspectes a tractar, dels que després de la reunió que vam mantenir al 3 Novembre no hem rebut resposta, i que quan han actuat han tirat pel dret sense posar-ho en comú amb nosaltres, com és el cas de l’habilitació del local per l’accés PMR (Persones amb Mobilitat Reduïda).

A continuació citem algunes de les preguntes que vam sol.licitar com associació al ple:

  • Quan disposar del despatx del local exclusivament per nosaltres? Ja que en volem fer-hi ús com a tal i està ocupat per altra entitat que ho està utilitzant com a traster (Assamblea Nacional Catalana). Avui dia l’ajuntament no ens ha proporcionat el conveni d’aquest ús per aquesta entitat i no ens ha donat cap resposta al respecte.
  • Quin és el pla de manteniment de Cant Boatell?
  • Quan disposarem Internet al local?
  • Quan s’integrarà el local com equipament municipal al servei de neteja i de manteniment?
  • Quan podrem disposar de l’obertura del finestrall del local?
  • Es pot ampliar la cobertura de l’assegurança de responsabilitat civil per tenir cobertura al local?
  • Quan es portarà a terme l’instal·lació de fonts a Can Boatell de la proposta proporcionada al Desembre?
  • Podrem disposar de una safareig i mobiliari?
  • Etc.


Les preguntes es van realitzar a la finalització del ple, com que no forma part de l’ordre del dia, aquestes preguntes no van ser gravades ni posades en acta, i tampoc havia possibilitat de rèplica. No van contestar a totes les preguntes i les preguntes que van contestar ho vam realitzar parcialment, amb el que ens quedem és que van admetre que havien d’establir un procediment de treball més adient entre l’Associació i ells, i per això esperem que aviat contactin amb nosaltres per establir-ho.