Reglament intern Associació de Veïns de Can Boatell
Tota convivència porta implícita la necessitat que cadascun dels seus components obri de tal manera, que permeti, el lliure exercici dels drets dels altres, per això és imprescindible que cadascun es faci responsable dels seus actes i de les conseqüències que d’ells puguin derivar-se.
És deure fonamental de totes les persones i estaments que constitueixen el Barri, crear activament un clima de convivència i eficàcia, en un procés sempre obert en el qual, amb un màxim de llibertat, el veritablement important, l’autoresponsabilitat i el compromís mutu de respectar i salvaguardar els drets dels altres, així com els de les Institucions i Òrgans de Govern del Municipi.
És per això, molt convenient determinar quina conducta deu observar-se en general pels components de la Comunitat i en conseqüència fixar un Reglament de Règim Intern que serveixi de complement als Estatuts d’aquesta Associació aprovats en l’Assemblea.
A fi d’adaptar-se millor a les circumstàncies, el present Reglament podrà revisar-se anualment ( durant la primera Assemblea General de l’any), podent-se, eliminar, modificar o introduir aquells articles que es cregui necessaris, a causa de l’experiència adquirida en el transcurs de l’any anterior.
Article nº 1 :
És deure de tot Soci, respectar, complir, mantenir i defensar en benefici de tots, els articles de l’Estatut així com del Reglament de Règim Intern d’aquesta Associació.
Article nº 2 :
El incompliment per part del Soci de l’article núm. 1, significarà la pèrdua de tot dret i es procedirà a la seva expulsió d’aquesta Associació.
Article nº 3 :
És deure de tot Soci posar en coneixement de la Junta Directiva ( per escrit/telemàticament ) totes aquelles qüestions que puguin crear una deterioració i mala imatge d’aquesta Associació.
Article nº 4 :
És competència de la Junta Directiva l´estudi i valoració de les queixes presentades per escrit dels seus associats i determinar quines accions emprendre en cas que sigui necessari.
Article nº 5 :
Competirà a la Junta Directiva, prèvia estudi, posar en coneixement del Soci en general aquells casos que per la seva gravetat alteri d’alguna manera el desenvolupament del normal funcionament d’aquesta Associació.
Article nº 6 :
Amb la finalitat de tenir un contacte regular amb els Socis, la Junta Directiva d’aquesta Associació, convocarà Assemblees Extraordinàries durant l´any.
Article nº 7 :
En totes les reunions i assemblees, existirà sempre en l’Ordre del dia, un punt de precs i preguntes, sobreentenent-se el seu anunciat en tota convocatòria, en cas de no ser taxativament indicada.
S’exceptuen d’aquest Règim les mocions presentades per la Junta Directiva.
Article nº 8 :
Tot Soci pot presentar algun tema en concret que desitgi sigui debatut en Assemblea Extraordinària, el posarà en coneixement de la Junta Directiva (per escrit/telemàticament) dins dels 20 dies anteriors a la data prevista de les Assemblees.
Article nº 9 :
Les reunions periòdiques de la Junta Directiva, tindran caràcter restringit als membres que la constitueixin.
Article nº 10 :
Les decisions que la Junta Directiva prengui sobre punts en concret, l’interès intrínsec del qual hagi de ser conegut pel Soci, ( en decisions preses fora de les Assemblees) seran posades en coneixement de l’associat.
Article nº 11:
Tots els Socis que desitgin participar en les Assemblees, hauran en primera instància, dirigir-se al Secretàri/a de la Junta Directiva, indicant-li el seu nom i cognoms i el número d’associat.
Article nº 12 :
Per petició subscrita per un nombre de Socis, equivalent al 25% del cens de l’Associació, es podrà presentar una MOCIO DE CENSURA a la Junta Directiva`;” amb els motius que en aquest escrit es reflecteixin.
– La Junta haurà de convocar una Assemblea Extraordinària, en el termini màxim de 30 dies, a aquest efecte, adjuntant a la convocatòria el text del escrit presentat.
– En celebrar-se l’Assemblea es defensarà la MOCIO, per un dels socis signants, que serà contestada per un representant de la Junta Directiva, en defensa de l’actuació d’aquesta. A continuació s’obrirà un torn únic de paraules.
– Sense més Intervencions, es procedirà a una votació secreta, constituint-se per a això la taula d’escrutini, formada pel President i el Secretàri/a, més un representant dels proponents de la moció de censura.
– Si per la majoria simple dels vots presents, la MOCIO de CENSURA fos aprovada; la Junta Directiva haurà de presentar la seva dimissió immediata, havent-se de procedir en el termini de 30 dies a triar segons els Estatuts nova Junta Directiva en Assemblea General Extraordinària.
Durant aquest període la Junta Directiva, seguirà aquells tràmits de gestió i administració purament normals, sense prendre cap acord vinculatiu.
Article nº 13 :
En cas de dimissió de la Junta Directiva en ple, es procedirà segons s’indica en els Estatuts a una nova elecció en l’Assemblea Extraordinària de la següent manera:
– Es constituirà una Mesa d’Edat, formada pels dos representants de l’Associació de Veïns, de major edat, assistits pel més jove, que actuarà de secretari i sempre que cap d’ells sigui candidat a elecció, i en aquest cas serà substituït per rigorós ordre d’edat.
Constituïda la MESA, es procedirà a la votació secreta, mitjançant paperetes que es lliuressin doblegades a mesura que siguin anomenats els membres pel secretari de la Mesa d’Edat.
– Acabada la votació dels membres presents, s’efectuarà l’escrutini públic de la votació en veu alta pel President i comptabilitzada pel Secretari.
– Podran participar en l’escrutini un representant per cada grup de candidats units en candidatura global, els quals no podran sinó comptabilitzar particularment i demanar comprovacions al President.
– Acabat l’escrutini es confeccionarà la corresponent Acta de Proclamació del resultat passant a la Presidència la Junta Electa, que tancarà l’acte amb la seva presa de possessió.
Article nº 14 :
La presentació de candidats exigirà una proclamació prèvia per a qualsevol dels càrrecs de la Junta.
– La presentació del candidat haurà de ser davant la Junta sortint que continua regint l’Associació fins a l’elecció i proclamació de nous càrrecs, cuidant el Secretari de re-agafar, tramitar i informar, de les diverses propostes i vetllar que es compleixin estrictament les normes electorals.
– En règim normal, un mes abans del cessament, s’inicia el període de presentació de candidats o candidatures que quedarà tancat transcorreguts 20 dies.
– Pel Secretari i complint l’acord de la Junta a la -vista de la documentació presentada, es proclamarà els candidats o candidatures que reuneixin les condicions d’elegibilitat requerides i hagin complert els requisits establerts en els Estatuts.
– L’elecció haurà de celebrar-se transcorreguts 10 dies des del terme de presentació de candidatures, durant les quals podrà realitzar-se la camparia electoral.
Article nº 15:
La Junta Directiva d’aquesta Associació ha procedit a promoure COMISSIONS DE TREBALL sobre temes concrets, conjunturals o generals.
– Aquestes Comissions de Treball, triaran al seu judici les matèries més oportunes que redundin en benefici de l’Associació i -portaran davant la Junta Directiva per al seu estudi i aprovació les que precisin de major urgència o estiguin més sensibilitzades davant l’opinió dels integrants de l’Associació de Veïns.
– A fi que aquestes comissions gaudeixin de la necessària autonomia, s’haurà de proveir una partida en el pressupost anual -per a facilitar el compliment dels fins d’aquestes; sempre que aquesta Associació tingui poder econòmic suficient sense penalitzar els objectius principals d’assoliments que segons el criteri de la Junta Directiva s’estableixin.
– Tot Soci, pot formular, per escrit davant la Comissió de Treball oportuna, tots els suggeriments que crea puguin enriquir la labor d’aquestes, així com col·laborar en elles.
Article nº 16:
Per a facilitar al màxim la labor de l’Associació amb els seus associats, la Junta Directiva crea un SERVEI DE INFORMACIO GENERAL. –
Aquest servei es prestarà via telemàtica, a través del correu de l´associació.
Article nº 17:
Tot Soci que consideri necessària la representació de l’Associació en qualsevol estament públic o Municipal sobre assumptes que afectin el Barri, l’exposarà per escrit a la Junta Directiva, que prèvia deliberació prendrà les mesures més oportunes en cada cas.
Article nº 18:
La quota de pagament corresponent a cada Soci, serà fixada per la Junta Directiva, prèvia aprovació en l’Assemblea Ordinària.
– El seu import serà revisat anualment.
– El seu pagament s’efectuarà en un sol rebut anual, el venciment del qual es produirà a finals de març de cada any.
– Per a facilitar el cobrament, els socis tindran que realitzar un ingrés al compte corrent de l’associació.
– Si dins del primer trimestre de l’any el rebut no es fes efectiu per part del Soci, s’entendrà que desitja ser donat de baixa de l’Associació.
Article nº19:
Queda totalment prohibit utilitzar qualsevol canal de comunicació de l AV, sigui telemàtic o no per benefici propi.
Article nº20:
S´ha de ser soci per poder gaudir de les activitats que per l´AV, a no ser que s´especifiqui en l´activitat.
- En les activitats que siguin obertes a tothom(socis i no socis) s´establirà un període d’inscripció favorable als socis.